Thursday, November 25, 2010

Shevchenko bantu saya

                        Drogba menyatakan Shevchenko membantunya untuk naik.



Bintang Chelsea, Didier Drogba menyatakan Andriy Shevchenkotelah membantunya dalam menjadi antara penyerang terbaik di dunia.
 
Drogba mendakwa Shevchenko, yang mengalami tempoh terburuk di Stamford Bridge dengan hanya mencetak 22 gol dalam tiga tahun selepas berpindah dari Milan dengan nilai £30.9 juta telah membantunya menjadi lebih tenang di padang.
 
Drogba berkata, "Saya banyak belajar daripada Shevchenko dan dia masih pemain hebat. Dia adalah antara penjaring terbaik di Liga Juara-juara. Dia sangat tenang ketika saya bermain dengannya."
 
"Saya belajar untuk menjadi lebih tenang di dalam padang dan menunggu saat yang tepat untuk menjaringkan gol."
 
"Satu penghormatan untuk dilihat selaku penyerang tengah moden. Bola sepak telah berubah. Anda harus cepat, sentiasa bergerak dan bermain dalam banyak perlawanan."
 
"Saya fikir kecergasan adalah kuncinya. Saya telah melihat permainan di liga yang berbeza dan anda boleh lihat bahawa terdapat perubahan."
 
"Strikers harus membela, tidak hanya mencetak gol, dan mencipta gol. Sekarang pasukan yang paling memainkan 4-3-3, tujuan striker telah berubah."
 
Selepas gagal di Stamford Bridge, derita Sheve berterusan untuk satu lagi musim negatif apabila dia kembali ke Milan.
 
Shevchenko kini kembali berada di Dynamo Kyiv sejak 2009 dan telah mencetak enam gol dalam 11 penampilan di Liga Perdana Ukraine untuk menduduki tempat kedua pada musim ini.

No comments:

Post a Comment