Tuesday, November 23, 2010

MACINI TENANG DALAM TEKANAN


                                    Mancini tak rasa bahangnya.




Roberto Mancini menegaskan tekanan di Manchester City tidak akan menjadi masalah sama sekali berdasarkan pengalamannya di Inter Milan.
"Jurnalis berterusan menyatakan saya dalam tekanan. Saya tidak berada dalam tekanan," ujarnya.
"Apabila anda pernah berkerja untuk Inter Milan selama empat tahun, ia mustahil untuk berada dalam tekanan."
"Mereka adalah antara pasukan terhebat di Itali dan antara kelab terbesar di dunia."
"Semasa saya menyertai mereka, mereka tidak memenangi apa-apa untuk selama 25 tahun."
"Saya ditekan setiap hari dengan mereka yag mahu tahu, 'bila masanya Inter akan menang? Bila, bila, bila?"
"Tapi saya kekal selama empat tahun, di mana ia adalah rekod untuk pengurus di situ."
Ketika Mancini turut memenangi tiga kejuaraan Serie A dan mencipta satu dominasi yang diteruskan dalam era Jose Mourinho, beliau rasa selesa dengan mengetahui jalan terbaik untuk City.
"Mustahil untuk membina sebuah rumah dari atap ke bawah," katanya.
"Anda kena bermula dari bawah. Kini, kami mungkin di tingkat kedua. Kami ada masa tapi kami mesti berterusan membuat peningkatan."
Bergantung pada apa saja tafsiran Mancini, City sama ada semakin sampai ke kemuncak atau baru berada di peringkat permulaan pembinaan.







No comments:

Post a Comment